Hra pong
Vladimír Klement

Tento program je jednoduchou variací na klasickou hru pong. Hra pong bylo pravděpodobně první videohrou vůbec a její historii si můžete přečíst třeba zde Historie pongu.

Obrázek ze hry

Závislosti

O co se jedná

Pong je jednoduchá hra pro dva hráče. Každý z nich ovládá jeden obdélní na okraji obrazovky, s kterým může pohybovat pouze nahoru a dolu. Mezi těmito obdélníky létá "míč", který se odráží od kraje hracího pole dle běžných fyzikálních zákonů. Úkolem hráčů je nenechat míč dostat se za jejich záda. Tomu můžeou zabránit tak, že mu svým obdélníkem vjedou do cesty.

Ovládání

Program se ovládá čtyřmi klávesami. První hráč má k dispozici šipky nahoru a dolu, druhý pak klávesy 'w' a 's'.

Princip výpočtu, algoritmy

Pong není zrovna algoritmicky náročná hra. Nicméně mohl bych zde popsat fyzikální zákon pro odraz a způsob aktualizace pozice míčku. U vašich úkolů zde předpokládám něco bude.

Mimochodem, pokud budete chtít ukázat nějakou část zdrojového kódu tak takto:


void kresliMalyCtverec(float x, float y)
{
	glColor3f(0.8f,0.1f,0.2f);				//Nastavime barvu
	glBegin(GL_QUADS);		
		glVertex3f(x-0.1f, 0.1f+y, 0.0f);	
		glVertex3f(x+0.1f, 0.1f+y, 0.0f);
		glVertex3f(x+0.1f,-0.1f+y, 0.0f);
		glVertex3f(x -0.1f,-0.1f+y, 0.0f);	
	glEnd();	
}

Známé chyby a nedodělky

Problém s více zmačklými klávesami
Program si není schopen pamatovat klávesy, které držíte. Proto pokud například držíte klávesu nahoru a někdo zmačkne nějakou jinou přestane se váš obdélník pohybovat