Hra pong
Vladimír Klement
Tento program je jednoduchou variací na klasickou hru pong. Hra pong bylo pravděpodobně první videohrou vůbec a její historii si můžete přečíst třeba zde Historie pongu.

Závislosti
- GLUT
O co se jedná
Pong je jednoduchá hra pro dva hráče. Každý z nich ovládá jeden obdélní na okraji obrazovky, s kterým může pohybovat pouze nahoru a dolu. Mezi těmito obdélníky létá "míč", který se odráží od kraje hracího pole dle běžných fyzikálních zákonů. Úkolem hráčů je nenechat míč dostat se za jejich záda. Tomu můžeou zabránit tak, že mu svým obdélníkem vjedou do cesty.
Ovládání
Program se ovládá čtyřmi klávesami. První hráč má k dispozici šipky nahoru a dolu, druhý pak klávesy 'w' a 's'.
Princip výpočtu, algoritmy
Pong není zrovna algoritmicky náročná hra. Nicméně mohl bych zde popsat fyzikální zákon pro odraz a způsob aktualizace pozice míčku. U vašich úkolů zde předpokládám něco bude.
Mimochodem, pokud budete chtít ukázat nějakou část zdrojového kódu tak takto:
void kresliMalyCtverec(float x, float y)
{
glColor3f(0.8f,0.1f,0.2f); //Nastavime barvu
glBegin(GL_QUADS);
glVertex3f(x-0.1f, 0.1f+y, 0.0f);
glVertex3f(x+0.1f, 0.1f+y, 0.0f);
glVertex3f(x+0.1f,-0.1f+y, 0.0f);
glVertex3f(x -0.1f,-0.1f+y, 0.0f);
glEnd();
}
Známé chyby a nedodělky
- Problém s více zmačklými klávesami
- Program si není schopen pamatovat klávesy, které držíte. Proto pokud například držíte klávesu nahoru a někdo zmačkne nějakou jinou přestane se váš obdélník pohybovat